În articolul de astăzi vom oferi un exemplu de „așa nu” al unei persoane care și-a dorit să își lanseze un business pe Amazon – și cum a dat greș, de ce a dat greș și cum ar fi putut să facă lucrurile mai bine.

Această poveste va ajuta pe oricine care este la început de drum sau îți dorește să înceapă o afacere pe Amazon. Dacă reușești să realizezi ce ai făcut greșit și să vizualizezi varianta corectă – nimic nu e greu, îți spunem sigur. Dacă alții au făcut-o, poți și tu! În cele ce urmează, vom povesti procesul treptat, menționând care au fost greșelile și de ce au fost mai exact, greșeli.


Bucuria de a fi antreprenor

Vei deveni, fără îndoială, foarte dornic și entuziasmat să începi o afacere de vânzare cu Amazon. Există o mulțime de informații bune care te pot ajuta să o pornești, să te ajutate să alegi un produs. Dar cel mai mare entuziasm este când aflicât de mulți bani fac alții acolo, făcând aceeași afacere. Potențialul este nelimitat și accesul la milioane și milioane de cumpărători de la Amazon este minunat!

„Când am început prima oară, am scris despre modul în care mi-aș realiza noul meu business cu acest plan detaliat al pașilor necesari pentru a începe o afacere FBA de la Amazon. Am petrecut nenumarate ore cercetând și citit totul despre cum să fiu de succes în asta. Am fost gata și m-am simțit foarte încrezător în produsul pe care l-am ales și pe numerele pe care le-am calculat.”

Una dintre piesele cele mai importante ale acestui puzzle este de a alege produsul potrivit. Un produs care va fi mai bun decât toate celelalte, în prezent, de vânzare pe Amazon. „Am folosit un program software numit Jungle Scout pentru a-mi ajuta să-mi aleg produsul și am folosit cunoștințele din toate studiile mele pentru a încerca să îmbunătățesc produsul. Mi-a trebuit 3 luni de testare a probelor și comunicarea cu producătorii chinezi înainte de a-mi plasa primul ordin.”

Trebuie să ai răbdare

Dup ce a fost ales produsul cu etichetă privată din China și s-a plasat comanda, e nevoie să aștepți 3 luni întregi pentru ca articolele să fie produse. „Am comandat 1000 de articole în total și am cheltuit o mulțime de bani. Apoi a trebuit să aștept încă 3 luni după aceea înainte ca produsul meu să ajungă în Statele Unite. În ansamblu, aceasta a durat 9 luni ca produsul meu ales să fie listat pentru prima dată pe Amazon. Hurray!”


Să înceapă vânzările!

Bucuria și entuziasmul pe care îl veți obține de la vânzarea primului produs este uimitoare. Se simte extraordinar știind că toată munca ta depusă în final duce la o vânzare organică.

„Am început să dau în jur de 20 de produse în schimbul unor recenzii oneste. Acest lucru a fost atunci modul recomandat de lansare a produsului și obținerea unui feedback / rate / stele, astfel încât înregistrarea dvs. să poată obține un anumit reach. Acest lucru a dus la primele mele vânzări și a fost foarte satisfăcătoare văzând comentarii pozitive rămânând pentru produsul meu. Vânzările au început foarte încet și am fost doar în medie câteva vânzări pe zi, dar le-am luat lent în lunile următoare. Norocul meu a fost că am început să vând în septembrie – câteva luni mai târziu. Acum, în noiembrie și începutul lunii decembrie, vânzările au crescut. La un moment dat vindeam peste 20 de unități pe zi, dar după aceea totul a început să se destrame.”


...Eșecul


După aproximativ 3 luni lucrurile rele au început să se întâmple. După cum am menționat mai sus, în acest moment reușise să vândă aproximativ 25 de unități pe zi, ceea ce este uimitor! Dup perioada „de glorie” au apărut necazurile de pe Amazon:


1. Recenziile pozitive au fost șterse

 „Am avut o mulțime de recenzii bune pentru a începe când am lansat, darAmazon le-a șters pe toate pe care le avea. Deci, acum lucram doar cu recenzii reale bune și rele și nu am avut prea multe recenzii, ceea ce m-a dezavantajat considerabil.”

2. Au început să apare review-uri negative

„Acum, când produsul meu se vindea ca pâinea caldă, am început să primesc foare multe recenzii proaste.”

Nu au fost probleme foarte reale, însă venind din partea mai multor  consumatori, fie că produsul a ajuns spart sau că nu a rezistat foarte mult, fiind cât de cât abundente, au precilitat integritatea generală a produselor listate pe Amazon.

3. Produsele au început să fie returnate

„Datorită problemelor pe care le-am avut cu unele dintre elementele menționate mai sus, am început să văd multe returnări ale produselor. Clienții au fost rambursați și am pierdut bani din cauza asta! Nu e bine! Nu am anticipat niciodată atât de multe returnări.”

4. Contul de Amazon a fost suspendat

„La începutul lunii decembrie, Amazon mi-a trimis un e-mail care indica că înregistrarea mea a fost suspendată temporar din cauza preocupărilor legate de autenticitatea articolelor. 

Nu am nici o idee cum sau de ce s-a întâmplat acest lucru, dar vindeam un produs cu etichetă privată, pe care nimeni altcineva nu a avut-o și din ceea ce pot spune, nu existau legi privind drepturile de autor sau încălcări pe care le rupeam. A fost un coșmar acest lucru. Nu am putut niciodată să vorbesc cu nimeni de la Amazon și a trebuit să trimit e-mailuri către suportul de la Amazon. La sfârșitul zilei, au vrut să vadă facturile mele de fabricație ale articolelor mele cu toate informațiile importante precum cantitatea, producătorul etc. După ce mi-am prezentat facturile reale de mai multe ori și au fost respinse din nou și fără nici un motiv evident, a trebuit să modific facturile pentru a le oferi ceea ce au nevoie. Până în prezent, încă nu înțeleg de ce au acceptat facturile finale pe care le-am modificat și le-am trimis. În principiu, aceștia aveau exact aceleași informații ca și cele originale. Nu avea niciun sens. Toate aceste evenimente au durat aproximativ 5 săptămâni. Un cosmar total! Așa că mi-am pierdut timpul în timpul sărbătorilor. Am fost suspendat la începutul lunii decembrie și nu am fost activ listat din nou până la jumătatea lunii ianuarie.”

5. Prețul competitorilor a scăzut

„Acum, că produsul meu a fost listat din nou în ianuarie după ce a trecut prin acel COȘMAR! Vânzările au fost groaznice. Produsul meu nu a avut prea multă concurență pentru că am grupat 3 articole într-un singur pachet, însă concurența foarte mică pe care am făcut-o părea că și-a redus prețurile în timpul sărbătorilor. Clasamentul vânzărilor mi-a fost rezervat, am avut niște recenzii recente și am vândut un produs sau două pe zi, ceea ce era foarte ingrijorător.”

6. A fost nevoie să scadă prețul produselor sale

În momentul în care vânzările deveneau din ce în ce mai rele, a fost nevoie să scadă considerabil prețurile, pentru a face posibilă vânzarea mai multor produse. Părea că NIMIC nu merge...

„Nu aveam de ales decât să-mi reduc prețul la produsul meu, deoarece vânzările mele erau stagnante. Din prețul inițial de 38 de dolari și după scăderi de prețuri multiple, produsul meu a început să vândă din nou în cantități bune atunci când am scăzut din preț până la 24,99 USD.”

7. Nu s-au estimat corect costurile pentru publicitate

„De când mi-am listat produsul, chiar și din Ziua 1, am desfășurat mereu campanii PPC (Pay-Per-Click) prin Amazon, care sunt în general sponsorizate. Anunțul meu ar apărea atunci când cineva s-a uitat la un articol similar sau ar fi afișat în partea de sus a listei atunci când efectuează căutări pe anumite cuvinte cheie. 

Niciodată nu am crezut că acest tip de promovare ar fi atât de costisitor - am ajuns să cheltuiesc aproape 5.000 de dolari doar în aceste costuri.”

Toate aceste lucruri, au dus într-un final, la eșecul produsului. Nu se poate spune că a fost un eșec 100%, însă comparând viziunea de la final cu cea de la început, a fiecărui antreprenor care îți dorește să câștige miliarde, este o mare diferență.


În cele ce urmează, vom vedea ce ar fi putut să facă vânzătorul nostru de pe Amazon, pentru a avea succes și pentru a reuși în acest domeniu.

„În retrospectivă, aș fi putut împiedica unele dintre aceste probleme și am fost mai pregătiți, dar nu am știut ce să fac și cum să obțin totul pentru a fi perfect. Dacă aș fi schimbat elementele de mai jos, probabil că aș fi avut un câștig sigur!”

 - Ambalare de produse – dacă produsele ar fi avut ambalaj mai gros, ar fi putut împiedica produsele fragilesă ajungă sparte. Acest lucru ar fi împiedicat multe recenzii proaste și ar fi ajutat cu adevărat să vândă mai mult la un cost mai ridicat.

 - Testarea produselor - dacă ar fi testat produsul mai mult, poate ar fi văzut că anumite produse au defecțiuni și le-ar fi oprit din producere sau expediere. Acest lucru ar fi împiedicat multe recenzii proaste și ar fi ajutat într-adevăr să vândă mai mult la un cost mai ridicat.

În opinia mea, restul lucrurilor nu erau în controlul meu. Sunteți la mila lui platformei când vine vorba de multe lucruri. Din păcate.

Exemplul de mai sus se poate aplica către multe nișe de produse și bineînțeles, mulți antreprenori. De aceea este tare important să luați în considerare fiecare posibilă greșeală și să vedeți cum anume le puteți evita


Citeste mai multe pe Blog sau un alt articol din aceeasi categorie. Cheers!