Atunci când ai o afacere, în fiecare zi ești pus în fața unor decizii și alegeri, unele mai mari, altele mai mici, dar fiecare dintre ele au un rol important în drumul spre obiectivul final.

Alegerea nu este una simplă și evidentă, întrucât fiecare dintre ei au plusuri și minusuri. De aceea, am decis să îți spunem despre avantajele și dezavantajele de a colabora cu freelanceri și agenții, în încercarea de a te ajuta să-ți răspunzi la întrebarea „pe cine aleg?”.


Freelancer

Freelancerul este o persoană care îndeplinește o sarcină de la distanță. El poate lucra pe mai multe proiecte în același timp, fără să facă parte dintr-o organizație. În colaborarea cu freelancerii există atât avantaje, cât și dezavantaje.

Pro

  • Costul lucrării este, de regulă, mult mai mic decât cel al unei agenții specializate. De aceea, apelezi la freelanceri atunci când dispui de un buget redus.

  • Freelancerul este executantul direct, în timp ce într-o agenție vei comunica, cel mai probabil, cu managerul de proiect. Însă, de multe ori, contactul direct cu executantul crește calitatea și eficiența îndeplinirii sarcinilor.

  • Este probabil ca printre freelanceri să găsești specialiști înalt calificați care au plecat din agenție pentru a-și construi propria afacere. Colaborarea cu aceștia ar putea da rezultate mult mai bune, cu același buget.

  • Este mai convenabil să lucrezi cu un freelancer atunci când ai nevoie să rezolvi probleme singulare sau care apar ocazional.

  • Freelancerul se adaptează cu ușurință la nevoile clientului.

  • El poate face lucrurile mult mai repede decât agenția.


Contra

  • Nu există nicio garanție că munca va fi îndeplinită la timp. Sunt riscuri mai mari de a fi depășit termenul limită pentru livrare. De exemplu, dacă freelancerul se îmbolnăvește, nu are cine să-l înlocuiască, întrucât lucrează singur.

  • Nu există garanția că va face un lucru calitativ. Este destul de greu să faci deosebirea între un specialist și un freelancer mediocru, mai ales dacă nu ai cunoștințe în domeniu. Trebuie să-i studiezi cu atenție portofoliul și să citești recenzii despre munca lui. Căutarea ar putea să-ți ia mult timp.

  • În majoritatea cazurilor, freelancerii se ocupă doar de o anumită sferă. Dacă ai nevoie să îți rezolve mai multe sarcini - de exemplu, nu doar să creeze site-ul, dar să se ocupe și de conținut sau promovare – nu orice freelancer ar putea face asta cont propriu. Prin urmare, va trebui să găsești câte un specialist pentru fiecare etapă în dezvoltarea site-ului, iar asta poate însemna stil de lucru și viziuni diferite.

  • Pot apărea probleme cu plata prin transferul bancar, întrucât mulți freelanceri nu au o formă juridică de activitate, PFA sau SRL, ci lucrează cu „salariu în plic”.

  • Freelancerii sunt specialiști, dar nu și manageri, ceea ce ar putea să-și pună amprenta asupra stilului de comunicare dintre voi. Trebuie să fii pregătit să discute cu tine de la egal la egal, nu ca angajat al tău.


Agenții specializate

Avantajele și dezavantajele de a lucra cu o agenție.

Pro

  • De regulă, în agenții există procese de lucru bine stabilite. Toate proiectele se desfășoară conform unui plan clar, astfel încât riscurile de depășire a termenelor limită sunt minime.

  • Este mult mai ușor să alegi o agenție. Există lideri în industrie, evaluări și recomandări, iar despre o agenție poți să aduni informațiile necesare mai rapid și mai ușor decât despre un freelancer.

  • Nu există probleme legate de pregătirea documentelor pentru contabilitate.

  • Există o garanție a calității muncii. Cu agenția închei un contract în care sunt stipulate toate aspectele importante, ceea ce face colaborarea mai sigură.

  • În agenție, lucrează un număr mare de specialiști pe diverse domenii, ceea ce înseamnă că proiectul va avea o coagulare logică între fiecare aspect ale acestuia.  

Contra

  • De regulă, se percepe un buget mare pentru lucru.

  • Într-o agenție, proiectul tău ar putea fi distribuit unui nou-venit, pe care să „învețe meserie”, ceea ce înseamnă consecințe pe potriva experienței. Acest risc este mai ridicat mai ales dacă vii cu un buget modest.

  • În același timp, unele agenții nu iau comenzi mici sau clienți cu bugete mici;

  • Agenția are un sistem mai puțin flexibil decât un freelancer. Dacă ai nevoie de ceva ce nu intră într-o ofertă standard, aceasta ar putea să te refuze.

 
  • În unele agenții, nu există o legătură directă cu executantul și vei comunica numai cu managerul, care face intermedierea și te informează cu privire la progresul lucrului.

  

Pe cine aleg?

Probabil că nu există un răspuns clar la această întrebare. Totul depinde de obiectivele tale și de rezultatul dorit. Dar îți poți face propria listă au argumente pro și contra, dar asigură-te că nu vei lua o decizie numai în baza bulinuțelor din fiecare coloană, dar și luând în considerare aspectele pe care pui mai mult preț.