Motive sa fii prezent online. Daca ai un produs listat pe Amazon, un website te poate ajuta sa vinzi mai mult.

În primul articol publicat pe WebsiteMarket, am adus argumente pentru a convinge de necesitatea unui website. Apoi am continuat cu o serie de articole cu ajutorul cărora te-am condus prin toți pașii pe care trebuie să-i faci până ajungi complet echipat și pregătit să suni din trâmbiță că te-ai lansat.


Probabil suntem mulți dintre cei care mai lipseau de la unele cursuri în timpul anului, dar cel de recapitulare era sfânt. Așa că ne-am gândit să facem și noi una, sub forma unui ghid al începătorului. Plus că dă bine la SEO și aduce trafic, dar despre asta povestim mai târziu.


Acum poți să ascunzi foaia de hârtie, nu urmează nicio testare. Doar salvează articolul în Bookmarks și ești pregătit să citești în continuare.



Cum te ajută un website să-ți dezvolți afacerea?

Ai putea să te gândești că este suficient să ai pagini pe rețelele sociale. Deși sunt instrumente utile, website-ul și social media sunt lucruri diferite care se completează, dar nu neapărat se exclud.

Fie că este vorba despre un business de e-commerce sau doar un website de prezentare a produselor / serviciilor, acesta îți aduce numeroase beneficii în plus față de social media sau alte platforme de comunicare online.


În prezent, pe internet se poate vinde orice și nu este o exagerare când spunem asta - poți vinde un produs, servicii, o idee, o experiență, un sentiment. Sau, cum spunea Steve Jobs, „nu vinde produse, vinde visuri”. Iar ca să îți arătăm cum poți face asta, am pus cap la cap o listă de motive pentru care afacerea ta are nevoie de un website.

Site-ul îți permite să te promovezi pe tine, ca antreprenorul din spatele afacerii, și firma în sine, produsele și valorile sale. Potrivit unui studiu realizat la nivel global, 57% dintre consumatori ar boicota un brand care nu le împărtășește convingerile sociale


La nivel local, un studiu realizat de Golin România arăta că brandurile sunt apreciate pentru popularitate și prestigiu, în România. Pentru a-ți construi o imagine favorabilă în ochii oamenilor, trebuie să-i convingi de faptul că vinzi ceva mai mult decât un produs ori serviciu.

Cu un business mic și buget redus, poate fi destul de greu să ai o prezență remarcabilă în piață, dar un website poate fi un instrument de marketing excelent. În plus, orice om de vânzări știe că niște clienți mulțumiți pot fi cei mai buni promotori ai afacerii.

Brandingul este un alt aspect important în zilele noastre. Apple este, de departe, unul dintre cele mai recunoscute branduri din lume și are una dintre cele mai loiale comunități de fani. De ce? Pentru că Apple a creat un brand care este mult mai popular decât orice produs pe care l-au creat. Pentru fani, nu contează dacă este un Mac, iPhone sau iPad. Ceea ce contează este că e un produs Apple.


Știi momentul acela când intri într-un magazin, îți place o haină și întrebi vânzătoarea dacă are mărimea ta; îți spune că nu, dar începe să-ți arate toate celelalte haine pe care oricum le vezi expuse și sunt complet diferite de ceea ce te interesa? Sau atunci când intri într-un magazin doar ca să caști gura, vânzătoarele insistă să te ajute cu ceva? „Mulțumesc, dar, nu, mulțumesc”.


Chiar și așa, oamenilor încă le place experiența cumpărăturilor, chiar și a celor făcute online, fie că este vorba despre un business de ecommerce sau un site de prezentare pentru produsele vândute pe Amazon.

„De șapte ori testează și o dată vinde” - așa ar suna proverbul popular adaptat la afaceri. Înainte să te avânți în piață cu un lot mare de articole, asigură-te că ai testat produsul, ai văzut că este pe placul clienților și oportunitatea de piață se ridică la nivelul așteptărilor tale.  

Formularul pentru feedback și email-ul sunt printre cele mai importante instrumente pe care vi le poate oferi site-ul pentru o comunicare interactivă. În plus, astăzi este posibil să ai o comunicare directă cu publicul prin intermediul unor extensii, cum ar fi cea de chat: drift sau intercom.   

Unul dintre obiectivele pe care și le stabilesc multe companii în misiunea lor este să educe piața și clienții pe zona lor de competență. Unele învață despre necesitatea echipamentelor de protecție la locul de muncă și combat mitul că „meseriașii lucrează fără mănuși”, altele vor să ajute restaurantele sau hotelurile să renunțe la carnețelul pentru rezervări. Noi, de exemplu, promovăm importanța website-ului în dezvoltarea unei afaceri și vrem să învățăm clienții să-și construiască o prezență online atractivă.  

Și dacă tot serviciile noastre se adresează, în principal, comunității de vânzători pe Amazon, trebuie spuse câteva lucruri esențiale și despre cum un website extern te ajută să vinzi mai bine. Motivele sunt similare cu cele menționate mai sus, dar cu ceva în plus.

La capitolul instrumente de marketing, Amazon îți cam taie din ele și nu ai suficient spațiu pentru prezentarea produselor, doar 15% din pagină.

Imaginează-ți că îți plouă în gură de pofta unei înghețate. Ieși în oraș, mergi la un stand ambulant și vezi 6 feluri de înghețată cu lapte, fără ambalaj, este indicată doar denumirea și au prețuri aproape la fel. O să mergi pe varianta safe și alegi numele care îți este cunoscut și poate recomandat de alții sau alegi varianta cea mai ieftină, că oricum toate arată la fel? Aceeași alegere trebuie să o facă și clienții, atunci când intră pe pagina produsului tău de pe Amazon, unde văd numai o scurtă descriere a acestuia și multe alte produse similare, unele poate chiar la prețuri mai bune.


În schimb, un website îți oferă mai multe libertate de exprimare și promovare a produsului. Poți să prezinți informația într-un mod atractiv, cu mai mult conținut divers. Aici poți să adaugi text, infografic, imagini, tutoriale sau video-uri de prezentare a produsului și să vii cu un conținut informativ cu privire la utilitatea produsului.


Așa cum spuneam, aproape nimeni nu mai vinde produse unicate. Adesea, toată lumea vinde același lucru, doar că sub branduri diferite. Cine a înțeles mai bine cum funcționează SEO și stăpânește posibilitățile aduse de RRS, acela va ajunge în topul căutărilor.


În cele din urmă, trebuie să recunoaștem că vânzarea pe Amazon nu sună a business de transmis din generație în generație, iar posibilitatea unui exit sună mult mai bine atunci când ai de oferit un brand solid, cu trafic organic generos și bază de date cu email-uri.


Inapoi la Home - Blog sau citeste un alt articol din aceeasi categorie. Cheers!