În prima parte al acestui subiect, despre cum să atragi trafic pe website, am acoperit câteva aspecte legate de conținutul relevant și v-am dat câteva exemple concrete, apoi am propus câteva sugestii despre cum îl duceți în social media și cum vă poate ajuta SEO la creșterea traficului pe site.

Astăzi continuăm cu alte câteva aspecte importante de care trebuie să țineți în cont, în ceea ce privește prezentarea informațiilor, tipuri de conținut care aduc trafic pe site, precum și câteva strategii de marketing prin care puteți atrage vizitatorii și prin care îi puteți convinge să revină.


Usability și designul site-ului

Este relativ ușor să atrageți trafic, dar mult mai greu să îl păstrați. Trebuie să ne gândim în perspectivă. Dacă în cazul oamenilor se spune că îi întâmpinăm după haine și îi conducem după minte, în ceea ce privește site-urile, este importantă atât aparența / designul, cât și ușurința de utilizare (usability). Pentru a convinge cât mai mulți vizitatori să se întoarcă, trebuie să acordați atenția cuvenită la aspecte precum designul, viteza de încărcare, ușurința navigării și calitatea informațiilor.

Făcute bine, toate aceste aspecte duc la o înlănțuire de acțiuni - oamenii revin pe site, accesează link-urile, ajută la SEO, crește traficul de pe site și, în cele din urmă, va crește vânzările produsului vostru sau, în funcție de obiective, numărul de download-uri, dacă promovați o aplicație mobilă. Există o mulțime de instrumente simple și gratuite pentru a verifica performanțele website-ului, iar despre cele mai populare am scris și noi.

Potrivit statisticilor, ponderea vânzărilor unui site poate scădea sub 40-50% dacă acesta nu stă foarte bine la partea de usability, întrucât vizitatorii tind să părăsească mult mai repede un site care nu este ușor de navigat. Cele mai frecvente greșeli pe acest aspect țin de lipsa datelor de contact pe pagina principală a site-ului sau un proces de înregistrare anevoios.


Video

Probabil cea mai simplă și mai eficientă tactică de a crește traficul este prin crearea de video-uri de tipul how-to, în care arătați utilizatorilor diferite soluții la probleme pe care le pot întâmpina, legate de domeniul vostru de activitate sau exemple de folosire a produselor pe care le vindeți, în funcție de situație.

Această strategie este una universală, deoarece se potrivește pentru aproape orice sferă de activitate - de la cum să publici un articol de blog, să faci o editare simplă în Photoshop, până la rețete culinare, împachetare de cadou și exerciții pentru slăbit. De exemplu, cei de la Apple au o pagină dedicată cu videoclipuri în care explică modul de utilizare a diferitelor produse ale companiei.


Gratuități

Cui nu-i place să primească ceva gratuit? De exemplu, trendul giveaway-urilor a luat avânt în ultimii ani și multe companii apelează la influenceri, dar nu trebuie să vă limitați doar la acestea. Poate fi vorba despre acces gratuit la un program de învățare, instrucțiuni de utilizare a unui produs (lecții de makeup / sfaturi de nutriție), o carte, o aplicație pentru mobil sau produse pe care voi le comercializați.

Astfel de oferte vă ajută să atrageți tocmai publicul vostru țină, bine targetat. De exemplu, pe site-ul HubSpot, o companie care oferă software pentru specialiștii în marketing, puteți descărca gratuit cărți și articole destul de interesante, pe care oamenii de marketing nu trebuie să le rateze.

După ce ați decis ce le-ați putea oferi clienților și potențialilor clienți, configurați aplicația Google Analytics astfel încât să știți exact câte persoane au ajuns pe pagina de download a produsului și câte au încheiat comanda. Dacă propuneți un produs cu adevărat interesant și util, ați putea rămâne surprinși de cât de bine poate funcționa această strategie.


Influence marketing

Așa cum spuneam mai sus, în ultimii ani se observă un accent pe strategia de influencer marketing adoptată de companii din diverse industrii și de diferite dimensiuni. Deși nu am putea spunea că aceasta a apărut de curând, întrucât vedetele promovează produse de zeci de ani. Totuși acum a apărut o categorie de persoane, așa-numiții influenceri, care pot influența deciziile de cumpărare ale potențialilor cumpărători. Se ține cont de opiniile acestora și există o probabilitate mare ca sfaturile lor să fie urmate. Astfel de „lideri de opinie” există în multe domenii, fie că vorbim de fashion, tehnologie, SEO, artă sau chiar renovări. Mai mult decât atât, uneori persoanele care nu sunt direct legate de sfera voastră de activitate poate influența publicul vizat.

Acești lideri de opinie sau influenceri au, de obicei, un număr mare de followeri pe rețelele sociale, cititori pe bloguri, vizitatori pe site. Aceștia sunt oamenii pe care vreți să-i aveți în cercul vostru de „prieteni” și trebuie să faceți tot posibilul pentru a intra în vizorul lor. Asta dacă nu vă permiteți să le plătiți serviciile desigur, pentru că altfel, lucrurile ar merge mult mai ușor.


Adi - WebsiteMarket

Hai pe net! Acum e simplu