În cartea sa, „Vânzarea pe Amazon – Sprint sau Maraton?”, Sergiu Nichitean atinge mai multe subiecte și ajută viitorii vânzători pe Amazon pe tot parcursul procesului de business.

Dacă te întrebi de ce îl dăm drept exemplu pe Sergiu și îți recomandăm sugestiile lui, să știi că avem cel puțin două motive: în primul rând, pentru că este și el român ca tine, iar acesta credem că este un aspect important. A trecut prin experiența pe care urmează să o trăiești tu și chiar dacă, poate, pașii tehnici și administrativi pentru a porni o afacere pe Amazon sunt aceeași pentru oricine din lumea asta, sunt unele insight-uri pe care le poți învăța de la Sergiu despre cum să vinzi pe Amazon din România.


În al doilea rând, este important să identifici nevoile publicului tău și să îi oferi răspunsuri pertinente. Aceasta este o regulă pe care va trebui să o aplici și tu atunci când vii cu un produs și încerci să convingi potențialii cumpărători că au nevoie de el.


De exemplu, noi știm că există pe net o mulțime de povești de succes ale vânzătorilor pe Amazon care se laudă cu sume din șase cifre (cel puțin) și probabil că tu, ca și mine de altfel, pui la îndoială aceste câștiguri sau îți spui că poți face atâta numai dacă vinzi din America sau oricare altă țară în afară de România. Ei, bine, Sergiu este unul dintre acele exemple care îți arată că se poate. În cartea sa, „Vânzarea pe Amazon – Sprint sau Maraton?”, el a inclus mai multe screenshot-uri pentru a te ajuta să faci mai ușor lucrurile, pas cu pas, dar unul dintre acestea este un raport al activității sale în ultimele 24 de luni: 3.639 de comenzi totale și 302.113 de dolari încasați. E o sumă frumușică, nu?


Vei găsi în lucrarea lui cam tot ceea ce ai nevoie pentru a porni un business pe Amazon: de la cercetarea produsului, alegerea furnizorului, la strategii de branding, promovare și gestionarea magazinului. Am putea spune că este un must read, dar până faci rost de ea și de timp ca s-o citești, venim noi cu un scurt rezumat la unul dintre capitole, ca să știi ca le să te aștepți.


M-am gândit să aleg partea în care îți spune de ce să cauți furnizori în China și nu în România, tocmai pentru că pe net sunt mai puține resurse care să facă o comparație cu țara noastră. Sergiu spune că răspunsul scurt la această întrebare este: „acolo găsești furnizori pentru absolut orice, la prețuri imbatabile și la calitatea pe care tu ți-o dorești”.


Din experiență proprie, Sergiu nu recomandă să începi afacerea pe Amazon vânzând produse din România, iar asta pentru că ești limitat la un număr limitat de producători și nici nu există garanția că există cerere pentru acele produse.


Și dacă tot am pomenit de produs, Sergiu menționează două caracteristici vitale pentru acesta: poate fi vândut Private Label (adică unii furnizori produc acest produs fără branding și îți permit să pui brand-ul tău pe el) și nu este protejat de patente.


În ceea ce privește caracteristicile pe care ar trebuie să le aibă produsul ideal, am putea spune că e ca la loto - dacă punctezi 5 din 8, s-a strigat bingo!

  1. E cât mai mic și ușor.

  2. Are puține sau zero părți mobile.

  3. Are un preț de vânzare pe Amazon cât mai mare.

  4. Are un preț de producție cât mai mic.

  5. Concurența e cât mai mică – mai exact sunt puțini care vând la momentul de față acest produs și au puține review-uri, dar…

  6. Cererea e cât mai mare – produsele listate în momentul de față au vânzări foarte bune.

  7. Produsele concurente au probleme pe care tu le poți rezolva.

  8. E într-o nișa care permite construirea unui brand – poți lansa pe viitor produse similare cu aceleași șanse de succes.

Din punct de vedere psihologic, s-a demonstrat că memorăm mai bine lucrurile pe care nu trebuie să le facem, decât cele care sunt benefice. Așa că o să punctăm și câteva aspecte la care Sergiu Nichitean atenționează atunci când îți alegi produsul pe care să-l vinzi pe Amazon.


Nu vinde produse oversize - criteriile clasice recomandă alegerea unui produs cu dimensiuni de tipul standard (maxim 45 x 35 x 20cm) și maxim 1kg. Dezavantajele legate de un produs mai mare sunt legate de costuri: cost transport mai mare, taxe FBA mai mari. De asemenea, un produs mai mare poate fi și mai fragil la transport.

Nu vinde produse fragile (sticlă, plexiglass, lemn subțire) - dacă totuși găsești o nișă cu potențial, poți rezolva problema printr-o ambalare mai bună (burete, bubble-wrap) pe care o vei putea compensa în preț.
Nu vinde produse cu prea multe variații - evită produsele care au multe opțiuni de culoare, mărime, material. Două dintre dezavantaje fiind faptul că va trebui să te ocupi de mai multe stocuri, iar ranking-ul pentru cuvinte cheie nu ia vânzările cumulate, așa că fiecare variație va avea propriul ranking.


Și ca să compensăm toate lucrurile pe care ți le-am spus că nu trebuie să le faci, să știi că ai totuși o gamă largă de categorii spre care ai putea să te orientezi atunci când cauți produsul potrivit pentru a începe un business pe Amazon. Iată care sunt recomandările lui Sergiu:

  • Arts, Crafts, & Sewing

  • Baby

  • Camera & Photo

  • Cell Phones & Accessories

  • Home & Kitchen

  • Industrial & Scientific

  • Kitchen & Housewares

  • Musical Instruments

  • Office Products

  • Patio, Lawn, & Garden

  • Pet Supplies

  • Sports & Outdoors

  • Tools & Hardware

  • Toys & Games


Pentru mai multe detalii la fiecare dintre aspectele menționate mai sus, îți recomandăm să citești cartea lui Sergiu Nichitean, „Vânzarea pe Amazon – Sprint sau Maraton?” disponibila la adresa: https://business-amazon.ro


Inapoi la Home - Blog sau citeste un alt articol din aceeasi categorie. Cheers!